The Shining di Stanley Kubrick: un sistema di colori e passioni

Authors

  • Omar Calabrese Università degli Studi di Siena.

DOI:

https://doi.org/10.35494/topsem.2012.2.28.72

Abstract

-

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Omar Calabrese, Università degli Studi di Siena.

Profesor en la Universidad de Siena.

 

References

BENVENISTE, Émile (1974). Problèmes de linguistique générale 2. París : Gallimard.

BERNARDI, Sandro (1990). Kubrick e il cinema come arte del visibile. Parma: Pratiche.

BOIS, Yve-Alain et al. (1998), « A Conversation with Hubert Damisch », en October, núm. 85.

CALABRESE, Omar (1985). La maachina della pintura. Bari: Laterza.

CALABRESE, Omar (1986). « Le strutture narrative di Kubrick », en Prometeo, núm. 16.

CALABRESE, Omar (2006). Come si legge un’opera d’arte. Milán: Mondadori.

CIMENT, Michel (1980). Kubrick. París : Calmann-Lèvy.

CREMONINI, Giorgio (1999). Shining. Torino: Lindau.

ECO, Umberto (1973). Segno. Milán: ISEDI.

EUGENI, Ruggero (1995). Invito al cinema di Stanley Kubrick. Milán: Murcia.

FALSETTO, Mario (1994). Stanley Kubrick: A Narrative and Stylistic Analysis. Westport: Greenwood Press.

GARRONI, Emilio (1973). Progetto di semiotica. Bari: Laterza.

GHEZZI, Enrico (1977). Stanley Kubrick. Firenzi: La nuova Italia.

GREIMAS, Algirdas Julien (1970). Du sens. París : Seuil.

GRUPO µ (1992). Traité de signe visual. París : Seuil.

HJELMSLEV, L. (1959). Essais linguistiques. Copenague: Nordisk Sprong.

MAYERSBERG, Paul (invierno 1980-1981). “The Overlook Hotel”, en Sight & Sound

MAYERSBERG, Paul (abril 1999). « Kubrick, l’homme du controle absolu », en Cahiers du Cinema, núm. 534.

THÜRLEMANN, Félix (1997). Mantegnas Mailänder Bewinung. Die Konstitution des Betrachtersdurch das Bild. Constanza: Perfect.

Published

2016-03-04

How to Cite

Calabrese, O. (2016). The Shining di Stanley Kubrick: un sistema di colori e passioni. Tópicos Del Seminario, 2(28). https://doi.org/10.35494/topsem.2012.2.28.72